bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Söndag igen

Ja nu var det söndag igen och skäms på mig. Har inte tagit mig i kragen och skrivit i veckan som jag hade tänkt göra. Men får väl skylla på min nacke och rygg som bestämt sig för att ha en vecka med smärta som bara den. Ryggen är jag van vid att den gör ont men när jag vaknade i torsdags så hade jag ordentligt med nackspärr. Inte speciellt roligt tyckte jag, men det brydde sig inte nackspärren om. Jag hade förväntat mig att jag skulle ha träningsvärk men icke. Den har lyst med sin frånvaro och jag skulle mycket hellre haft ordentligt med träningsvärk. För då har det ju kännts att jag har tränat i alla fall.
För träningen har jag kommit i gång med och det känns ju roligt. Jag kör med intervall träning måndag och torsdag och det kör jag tillsammans med Erica. På onsdagar så kör jag konditionsträning på gym med Bea. Så jag hade trott att träningsvärken skulle komma men har inte haft så mycket av den vara och på ett sätt är väl det skönt. Men på ett sätt så vill jag ju känna av träningsvärken, då vet jag ju att jag har tränat. Men jag ska väl inte ropa hej än, träningsvärken kan ju komma veckan som kommer och då kan den ju vara uta bara den. Men veckan som har gått så blev det bara en gång intervallträning och en pass på gymmet.Eftersom att i torsdags så var nacken åt helsike och jag blev yr om jag rörde på nacken allt för mycket. Så det blev att ta det lite lugnare och ha värmekudde på nacken och hoppas att det skulle släppa.
Så när jag vaknade så tänkte jag bara att leta frm vetekudden och lägga på nacken. Men än vart jag letatde så hittade jag den inte, jag har förlagt den någonstan och mitt minne har svikit mig och jag kan bara inte komma ihåg vart jag har gömmt den. Men som tur var så hade Erica en som jag fick låna så att jag kunde ge nacken lite extra värme. Som tur var så hjälpte värmen mig lte och på fredagen kändes nacken bättre och jag slapp den mesta värken.
Så i Fredags så åkte jag till Erica och vi tog en promenad till affären och där passade jag på att handla. Jag skulle nämligen laga västerbottesost biffar till mddag som tack för att jag fick låna värmekudden och så stod Erica ut med mitt gnällade på torsdagen. Så jag kände att jag ville laga lite mat som tack, så det blev just biffar. Det gick bara bra att laga biffarna, blev dock en liten sen middag eftersom att jag var lte seg på att ta mig till Erica. 
Så efter middagen så satt vi och surrade och skrattade. Märktes att jag var lite extra trött för där på kvällen drabbades jag av ett skratt anfall och skrattde så att tillslut så rann tårarna på mig och jag hade ont i magen av allt mitt skrattande. Så blev en ganska tidig hem färd för min del och det behövdes kan jag då säga, somande så fort huvudet nuddade kudden.
I lördags hade jag och Erica tänk att vi skulle grilla men vädret ville annorlunda. Det blåste som bara den och då bestämde vi oss för vara inomhus istället, så jag tog fram min grillpanna istället. För i fjol så tänkte vi att vi skulle trotsa vädret och grilla fast det blåste. Det gick så där, den gången kom min hyresvärd ut och hjälpte oss tillslut för att vi skulle få någon fart på grillen och få oss någon mat. Så nu sköt vi upp grillandet tills att det inte blåser så mycket.
Men det blev lycka ändå blev god kyckling med ris och sallad till. Sedan blev det film och surr till det att Erica åke hem. Tack för en trevlig kväll Erica.
Så blev det söndag igen och idag så ahr jag bara tvättat och dragit fötterna efter mig. Blev ett litet träningspass med hjälp av wii. Som en liten kompesation för att jag missade passet i torsdags. Så nu ska jag ta hand om den sista tvätten och så ska jag bara ta det lugnt innan sängen kallar. Så lovar jag att nu ska jag bli bättre på att uppdater här och inte lata mig.  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: