bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Söndag igen

Jaha då var det redan söndag igen, gud va helgerna och veckorna för den delen bara springer iväg. Jag minns att min mormor brukade säga vänta bara tills du blir äldre då kommer tiden bara att springa fram och du kommer inte att förstå hur tiden kan gå så fort. De gånger jag klagade på att tiden bara sega sig fram och just då när mormor sa det så trodde jag bara att hon hittade på men hon hade så himla rätt, min kloka mormor och jag önskar att hon fanns med mig idag så jag har kunnat tala om det för henne.
Men som sagt tiden bara springer iväg tycker jag och det händer alltid någonting. Som sagt så blev jag ju av med pengar i veckan och i fredags bar det av på polisstationen för att anmäla det hela. Dock var jag ganska seg och trött. Hade svårt att komma ner i varv i Torsdags när jag kom hem och så gick jag igenom min historik på banken bara för att kolla längre bak i tiden, så att det inte har försvunnit pengar tidigare som jag inte har märkt. Men som tur var så hade det inte gjort det så jag kunde andas ut över det i allla fall. Men kunde ändå inte somna tror jag hade lite extra adrenalin i kroppen som låg och pyrde. Så jag somnade vid tre-halv fyra tiden. Vaknade vid sex tiden av för lågt blodsocker och så gick jag och lade mig igen och vaknade strax före nio av telefonen. Det gjorde dock inget jag hade ändå ställt klockan på nio så den skulle ändå ha ring vilken sekund som helst ändå. Så som sagt segade mig upp där vid nio och käkade lite och sedan så tog jag bussen till polisstationen. Såp fick jag det ur världen och än fast det var jag som skulle anmäla en sak så kändes det lite hemskt att sitta där och vänta på att bli uppropad och få gå in till den som skulle ta min anmälan. Men det gick bara bra och de sa att den här typen av bedrägeri som jag har blivit utsatt för är så kallat datorbedrägeri och är ganska vanligt och de får ta emot ganska många sådana anmälningar.
Efter ärendet på polisen så drog jag ner på stan för att köpa en present och fixa lite goare lunch till mig, tyckte att jag behövde det efter en natt med kass sömn. Så blev en skagen macka från Cafe Station och presenten blev inhandlad och sedan tog första bästa buss hem. Jag var ganska trött och huvudvärken började komma krypande så sakteliga. Så när jag kom hem blev det att äta och sedan så blev det huvudvärkstablett och sängen för min del. Hela Fredagen förflöt i ett ganska lugnt tempo när jag hade tagit mig upp ur sängen och även Lördagen blev också i softandets tecken. Lite tvättande och så såg jag mordkomissionen som jag har lånat av en kompis. Så vid middags tid så ringde Erica och talade om att födelsedagsbarnet Evelina skulle fira sin födelsedag i Sävar på Söndagen, så jag skulle få åka med Erica och Johan till Sävar på Söndag.
Så idag tog jag mig upp i en bra tid, skulle hinna med att handla lite små saker innan jag skulle åka till Erica. Så vid  åtta plingade klockan och jag tog mig upp käkade lite och så bar det av till affären för att fixa ett grattis kort och inhandla lite annat som jag hade slut på hemma. När jag kom hem så var det bara att fixa lunch och så fixa till mig själv. Sedan bar det av till Erica och när jag kom dit så höll de på att baka en tårta och oj vad fin tårtan blev. Johan är en riktig kontnär när det gäller att dekorera tårtor.
Efter tårtbak och ihop plockning så tog vi oss iväg till Sävar och där väntade födelsedagsbarnet. Blev ett super trevligt kalas med mycket kakor och tårtor och presenter. Blev även bjuden på taco middag av Ericas pappa och det var riktigt gott, var ett bra tag sedan jag åt tacos kan jag då säga.
Så har varit en super trevlig dag och ett stort Grattis till Evelina. Så nu ska jag ta och ta en lugn kväll och surra med Erica innan jag ska vidare hem till mig.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: