bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Jag har återuppstått

Det var ju ett tag sedan jag har varit här och skrivit kan man lugnt säga. Erica tyckte att nu var det hög tid att jag tog tag i bloggandet och skrev ett inlägg. Så nu sitter hon här bredvid mig och håller koll så att jag skriver ett inlägg, haha och hon har rätt att jag har varit extremt lat att skriva.
 Ja det har ju hänt en del sedan jag skrev sist. jag har både arbetstränat och gått tillbaka till mitt gamla jobb. Men tyvärr så klarade inte min skada av att jag gick tillbaka till vården, så jag jobbade några månader och så blev jag sjukskriven igen på grund av min skada och så sa även resten av min kropp till. Jag åkte på in i den berömda "väggen" och nu har jag i alla fall tagit mig en bit ifrån väggen men jag är inte helt med på banan. Våren och sommaren 2014 var en rejäl berg och dalbana. Vissa dagar så tyckte jag att sängen var det bästa stället på hela jorden, Men det som höll mitt mod lite uppe var att jag fick veta i maj 2014 att jag skulle få börja skolan igen. För jag fick en identitets kris när jag förstod att jag inte kunde gå tillbaka till mitt gamla jobb, vad ska jag göra, vem är jag och vad händer nu. Jag kände det som att jag inte visste vart mitt liv på väg och det var definitivt inte så mina planer. Jag är en person som gillar att planera och jag tycker inte om då mina framtidsplaner helt går i krasch.
 Jag har alltid haft en dröm i bakhuvudet att jag skulle ha velat hålla på att jobba med massage och hudbehandlingar. Men jag har aldrig trott att jag skulle ha möjlighet att fixa det eller att det har funnits några jobb inom den branschen. Så nu när jag blev sjukskriven och inte visste vad jag skulle göra, fick jag panik som sagt. Som tur var har jag en otroligt bra vän (Erica) som jag kan berätta allt för och vi kan stöta och blöta allt mellan himmel och jord. Hon tog upp min dröm och frågade om jag inte kanske skulle kolla upp hur det såg ut med utbildningar och vart de fanns, hon peppade mig och fick mig att tro lite på mig själv och på min dröm.
En kväll satt vi hemma hos henne och surrade som vi gör för det mesta, så säger Erica som sitter och tittar på Facebook. Kolla det finns en utbildning i Åre till spa och hud terapeut, ska inte du ta och söka den. Det tycker jag att du ska göra. Efter ett tags tvekande så satte jag mig och skrev en ansökan till skolan.
 Ett par dagar efter att jag skrivit så får jag ett mail från skolan som undrar om det fanns möjlighet att jag kunde vara tillgänglig för en intervju inom de närmaste dagarna´. Det var jag naturligtvis och dagen efter så ringde de upp från skolan. Intervjun gick bara bra och ett par dagar så fick jag veta att jag kommit in och då visste inte min glädje några gränser alls. Jag tjoade och skrek och dansade runt på mammas köksgolv så hon trodde att jag blivit helt snurrig i planeten, men då jag berättade så tog även mamma några glädje danssteg. Tur att inga grannar såg oss haha.
Så i september i fjol så startade jag min utbildning som är på distans mot Åre. Så jag är nere ca 1 vecka per månad i Åre. Då jobbar vi intensivt och lär oss nya saker, sedan mellan Åre gångerna är jag på hemma plan i Umeå och gör elev behandlingar. Nu efter att jag varit nere i Åre i januari så ska jag även ut på praktik här i stan, känns helt otroligt roligt. Sedan så känns det helt otroligt att jag håller på att förverkliga min dröm, jag är så glad att jag har en sådan stöttande och peppande familj och vänner, ni är guld värda i mina ögon.
Ja nu har jag skrivit lite om vad som hänt sedan jag sist skrev och nu när ni vet att jag återuppstått så lovar jag att uppdatera bättre. Så här framöver får ni följa min vardag som består av plugg, ta tag i träning och kost´, min vardag med diabetesen (som ibland kan driva mig till vanvett, när den jävlas) och så klart får ni följa med i mina ibland tokiga upptåg, man vet aldrig vad jag hittar på. Så med dessa ord så är det nu offentligt att jag är tillbaka på min blogg.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: