bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Onsdag, då var det snart helg igen

Ja då var det onsdag(eller snart torsdag) och snart helg igen. Vart i hela världen tar veckorna vägen, känns som det nyss var fredag och jag gjorde mitt första inlägg på en evighet här. Men jag har haft full fart sedan i fredags så kan ju vara därför det känns som att tiden bara rusar iväg.
I fredags så umgicks jag med Erica och i vanlig ordning så surrade och skrattade vi som bara vi kan. En riktigt trevlig dag som började med eftermiddags bio (Hobbit 3) sedan middag på stan och som avslutning var vi hemma hos mig. Sedan på lördag så åkte jag upp till Erica och käkade lunch, efter att vi käkat så kom Ericas mamma och plockade upp oss, för en sväng på strömpilen. Där skulle jag bara kika lite, inte shoppa mer än mat. Gick sådär kan man säga blev en kjol och topp från KappAhl och en kofta från HM till mig själv. Men sedan blev det också lite kläder till mosters små älsklingar, kunde bara inte låta bli. Speciellt då jag hittade två tröjor med Frost motiv på som Ronja har önskat sig, men jag kunde ju inte bara köpa till henne så blev två tröjor till Theo och Alfred. Sedan blev det en tröja och ett par leopard byxor till lilla Lovis. 
Ja Lovis är det nyaste tillskottet i familjen, hon föddes den 14 november 2014, mosters minsta lilla trollunge, kan ju inte säga att de andra är så små längre. Den äldsta är 10, mellan pojken är 8 och näst minsta tjejen är 6 år. Så jag får absolut inte säga att de är små längre, för då får jag onda ögat ifrån dem. Men som jag säger till dem så är de för alltid mosters små älsklingar oavsett om de är 2 månader, 12 år eller 42 år. Ja de lär nog tycka att jag är en hemskt pinsam moster när de är i tonåren, vet inte om de vill känna mig då.
Åter till helgen som var, efter shoppingen så åkte vi till Erica och jag och hon lagade mat. sedan blev det soffhäng hela kvällen med två bra filmer den första Mean Girls och efter den så blev det Kärlek på menyn två riktigt bra filmer. Den första som påminde oss om vår gymnasietid och allt roligt vi hittade på då och den andra en riktigt bra kärleks komedi. Så den fick avrunda min kväll innan jag tog mig hem till mig, ganska trött i fötterna men ändå glad.
På söndag så skulle jag träffa en gammal kollega och ta en promenad bort till Expo och kika på lite som hon skulle handla till jobbet. Så sagt och gjort halv tio klev jag upp fast jag inte kom i säng förens vid tre, fixade mig och drog iväg. Blev en skön promenad trots att det var halkigt så in i bomben, men jag har införskaffat broddar för att inte halka och bryta lårbenet. Har ingen större lust med det just nu med plugg och allt annat roligt som jag har att se framemot.
Väl på Expo så skulle jag naturligtvis inte handla men jag skulle bara kolla vad en stekpanna kostade, för jag har råkat bränna sönder min stora gammal. Ja nog hittade jag en stekpanna till ett bra pris men så gick jag förbi billiga tallrikunderlägg och jag behövde sådana också, hittade ett liter mått och ett halvliter mått för en billig peng och jag äger inget litermått och det behöver jag har flera påpekat däribland min mamma, så kunde inte gå förbi ett paket med dessa mått för endast 29 kr, sist men inte minst så blev det ett sängöverkast. Som endera får bli sängöverkast eller ett draperi. Men det var allt för min shopping helg. Blev som avslutning en promenad hem från Expo och så blev jag bjuden på fika av min kära ex kollega. Efter fikat så tog jag en promenad hem till mig, var riktigt skönt att få en promenad som avslutning. Resten av kvällen tillbringades i soffan.
På måndag så körde veckan igång med gäst (ska berätta mer om utbildningen sedan) och en massa teori plugg, med bland annat muskler på latin och allt möjligt som har med muskler och hud, naglar att göra. Så har min vecka fortsatt och nu är det som sagt torsdag och en dag närmare en ny helg.
Men nu ska jag ta och hoppa i säng, för i morgon blir det mera teori plugg och så ska jag klämma in en lunch och så ska jag bjuda en kompis på middag. Så något säger mig att morgon dagen bara kommer att svischa förbi. Så hopp i säng och sov så gott           
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: