bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Ja vad säger man

Ja som rubriken säger, vad ska man säga. Jag är ju bara för dålig på detta just nu. Men i livet har det varit full rulle och lite till kan jag säga. Nu har det hänt en massa saker så jag hinner inte riktigt med själv, det snurra på bara. Men nu så måste jag skriva några inlägg som handlar om lite olika saker.
Dels handlar det om diabetes och lite nyheter jag har läst ang min kära pump och hur det känns. Allt är inte klart men det känns skrämmande om det blir som det förslag som ligger framme. Men de har även hänt roliga saker också när det gäller diabetes, något som uppmärksammar sjukdomen och på att man behöver stöd till diabetes forskningen och jag tycker att det är bra att det uppmärksammas. För diabetes är en kronisk sjukdom som tyvärr ökar och det är mycket myter kring denna sjukdom.
Sedan så har jag äntligen börjat arbetsträna och himla vad roligt det är. Nu känner jag på riktigt att jag har saknat mitt jobb och att mitt jobb ger så otroligt mycket. Så jag längtar mycket till att jag kan börja jobba på riktigt. Det är början på slutet på den väg jag har vandrat i nästan 2 år. Denna väg har varit allt annat än rak, många kurvor, backar och parkeringar. Men nu se jag äntligen ett slut, jag ser mållinjen där framme och jag är snart där. Efter den så är det början på något nytt, visst kommer smärtan kvar och känsel nedsättningen i vänster ben. Men det är sådant som jag kan lära mig att leva med, det är bara mindre grejer känns dt som just nu och visst kan jag ha dagar då smärtan gör sig riktigt påmind men det är sådant jag måste hitta sätta att klara av. Jag har börjat att hitta sätt att klara av sådana dagar och det handlar lite acceptans på ett sätt. 
Så detta ska jag skriva separata inlägg om, där jag berätta mer om allt
    
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: