bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Vem tog mina pengar

igår kväll när jag var in på min banksida och kollade saldot, så upptäckte jag att ett företag som jag inte hade en aning om vilka de var och de hade dragit pengar från mig. Jag börjar fundera om jag hade köpt något på stan eller på nätet som kostade nästan 700kr. Men jag kunde verkligen inte påminna mig att jag skulle ha gjort något sådant, så jag började undra vad i fanken detta är. Googlade själva företaget  men hittade inte så mycket om det, så jag bestämmde att ringa banken idag (Torsdag).
Så sagt och gjort efter att jag hade varit en sväng på sjukhuset, så ringde jag upp min personliga bankman. Hon började fråga mig om jag var säker på att jag inte hade köpt eller skrivit på något för ett köp. Jag hade verkligen tänkt mig igenom allt jag hade köpt de sista veckorna och gått igenom alla köp som sagt, så nej jag hade verkligen inte varit i kontakt med företag och ännu mindre köpt något av dem. Hos banken så såg det först ut som att köpet hade skett på tisdagen och den dagen så var jag bara hemma och städade, så var inte städmoppen en försäljare så hade jag då inte träffat någon försäljare. Det enda som jag gjorde på tisdagen var att jag och Erica som kom hälsade på kvällen var och storhandlade på kvantum, men de såg jag att de hade dragit eftersom då stod det ju kvantum.
Så den på banken ringde till sina kort killar som kan ta reda på lite mer om olika företag och så. De såg att köpet skulle ha skett på Måndags kvällen kvart över åtta och att de hade skett med mitt kort och att jag skulle ha skrivit under. Men jag hade absolut inte gjort något köp, för det skulle i så fall ha skett under tiden jag var ute och intervall tränade med Erica och om inte Erica i hemlighet har blivit försäljare så träffade jag ingen annan. Plus att killarna på banken inte riktigt kunde se vad företaget var för något, bara att det skulle ligga i Stockholm. Det var lite diffust såg först ut som försäkringbranchen eller ett företag inom taxfree branchen. Så bank killarna tyckte att det verkade mysko och de sa att min personliga bankman att kortet skulle spärras på en gång eftersom allt verkade mystiskt. Så jag snabbade mig att ta ut lite penga så att jag klarar mig tills mitt nya kort kommer. Sedan så spärrade hon på banken kortet, så nu finns inte mitt kort längre. Sedan så för att jag skulle få tillbaka pengarna med hjälp från banken så måste jag göra en polisanmälan. Så i morgon så ska jag göra den anmälan och få det ur världen, så jag kan få igen pengarna. jag kunde tyvärr inte göra det i eftermiddags för att jag hade en tid för ett möte som jag inte kunde boka om de på banken sa att det inte skulle spela någon roll. Så i morgon ska jag göra anmälan.
Jag kan då säga att jag är i någon typ av chock, fattar inte riktigt att någon har tagit pengar från mig. tagit mina pengar som jag har tjänat ihop till. Blir både arg och ledsen att någon har tagit pengar av mig. Varför gör man så mot andra människor, de som sitter och håller på med att kapa folks kort, fixar fram andras koder mm. Ett tips till sådana är att skaffa ett seriöst jobb där ni tjänar ihop era pengar istället för att ta andra människors pengar. Har inte dessa människor lärt sig att man inte ska ta andras saker utan att fråga först. Speciellt att ta andras pengar är som sagt inte speciellt snällt överhuvudtaget. jag känner just nu bara en stor ilska mot dessa och jag hoppas att de inte ska hända andra människor blir av med pengar pga av blufföretag och liknande. Vill bara att dessa ska stoppas är som sagt inte ok att luras och ta andra människors pengar så det så. Skärpning ni som sitter och håller på med att lura av andra människor deras pengar skäms på er är det enda jag kan säga till er. Skaffa er hederliga jobb istället för att jäklas med andra människor. Så det så, fy för sådana människor som luras.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: