bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Får det lov att vara lite atombränsle

Så nu ska jag berätta för er om vad Ulrika hade för spännade att berätta för mig. 
 
När medicinen börjat värka och samtalsterapin börjat komma igenom mitt skal, så började i små steg att vara hemma i Umeå igen.
Nu så var jag där jag kunde med hjälp av medicin sova lite bättre, men min energi tank var fortfarande låg. Än om jag sov så hände inte så mycket med den kändes det som. 
Var fortfarande en kamp att bara ta sig ur sängen på morgonen, vet inte hur många alarm jag ställde under den här tiden. Om jag skulle iväg på någon aktivitet, även så enkelt som att handla så var jag tvungen att vila innan, se till att det var en tid dpå kanske inte var så mycket människor ute och även fylla på med energi dryck (red bull ). Jag var en stor konsument på energi drycker under den här tiden, Bara för att få den lilla extra pushen att orka göra något. 
 
Men läkaren och terapeuten uppmande mig att kanske försöka göra något för mig själv för att fylla på energi kontot lite. Så jag funderade och så kom jag på att en ansiksbehandling och lite fotvård skulle kanske fylla upp min energi tank. Så sagt och gjort så började jag kolla runt lite om vad det fanns för salonger hemma i Umeå. Jag fastnade för eco hudvård bland annat för att det var en mindre salong och att de använde samma märke som jag använt under min utbildningstid. Så sagt och gjort så bokade jag tid hos Ulrika som har eco hudvård. 
 
När jag kom dit så kände jag väl mottagen och fick snabbt ett förtroende för just Ulika och detta gjorde att jag började berätta för henne om min situation såg ut just då. Då tittade hon på mig och så sa hon, du behöver energi och jag kan rekomendera dig ett "pulver" som har den egenskapen. Jag tyckte detta lät väldigt konstigt och var inte övertygad om detta "pulver". Vad var det för något konstigt hon pratade om. Så första gången så pratade jag bort alltihopa. 
 
Men så bokade jag tid igen för fötterna och vi surrade på och Ulrika frågade hur det gick med kroppen och energin. Ja gick väl sådär tyckte jag men jag hade ju mina energi drycker som jag drack för att orka gå ut över huvudtaget. 
Då säger Ulrika har du hört talas FitLine och deras produkter. 
Det hade jag inte, vad var det. Jag blev lite nyfiken ändå. För det skulle ju vara kul att energin skulle komma tillbaka. Samtidigt som Ulrika hade berättat att det kunde hjälpa mot problem med magen, sömnen, huden, håret och naglarna m.m. 
FitLine var ju just det "pulvret" hon hade berättat om tidigare. Så hon berättade lite mer om företaget och att "pulvret" var inget konstigare än att det inehåller fibrer, vitaminer, mineraler. 
 
Men jag var fortfarande lite skeptisk till allt, skulle detta verkligen hjälpa mig. Jag for hem och googlade fram det jag kune få fram och det ska man inte göra vad det än gäller utan söka fakta på bra ställen. Så blev ännu mer kritisk, så nej även denna gången. 
Men så går jag tillbak en tredje gång och har då en fruktansvärd huvudvärk då jag kommer till Ulrika. Då säger hon att hon kan bjuda på citron "dricka" som hjälper huvudvärken att försvinna. Ja varför inte för det hamrade på ordentlgt i knoppen. Fick smaka och hur konstig det än låter så efter ett tag så minskar huvudvärken till att på kvällen nästan vara helt borta. Det hon bjöd på var FitLine pulver som hjälpte mig och sedan så sa hon till mig. Nu måste du bara prova i en månad och sedan så kan du tacka nej om du vill, men då har du i alla fall provat. 
 
Ok kör till sa jag då, köpte med mig en månads prov och gick hem var skeptisk. Men tänkte jag provar i alla fall, det kan inte skada mig (hade kollat upp det innan jag började). Efter en vecka så började min mage bli bättre mindre ont och svullen, fick äntligen gå på toa som en normal människa, sömnen började bli ytterligare bättre och min energi tank blev lite mer fylld. Jag kunde dra ner på energi drycken och sedan sluta helt med energi drycken. 
 
Jag blev inte från ena dagen till den andra helt energi fylld och hoppade upp på morgonen och kunde göra hur mycket som helst när jag druckit min morgondrink. Men jag behövde inte längre dessa energidrycker och jag kunde ta mig upp på morgonen och göra frukost utan att behöva vila mellan att klä på sig och göra frukost. Jag fick en mage som inte ständigt bråkar med mig sakta men säkert efter att jag börjat.
Detta vitamintillskott är inget mirakel medel, utan helt vanliga vitaminer, mineraler och fibrer som är sönderdelat ner till ett pulver  som man har i en kvälls och en morgondrink som man dricker. Detta var inte det som gjorde mig helt frisk på något sätt, för där är jag inte än. Men detta är en komponent i min resa mot min livsstilsförändring, detta gjorde mig uppmärksam på att man måste ta hand om hela kroppen för att kunna nå fram med en förändring. Hjärna, hjärta och själ sitter ihop och måste funka tillsammans för att man ska funka som människa. De här vitaminerna hjälper mig att börja bygga upp min kropp igen. Jag säger inte heller att detta är en lösning för alla men den har hjälp mig och andra i samma situation. Så därför väljer jag att använda mig av dessa vitamintillskott för att hjälpa min kropp på vägen mot något bättre, där mitt mål är att kunna känna mig nöjd och tillfreds med mig själv. Min överskrift handlar om ett uttryck en person som dricker FitLine använde, då den kände sig så fylld av energi sedan den börjat använda vitamintillskottet.
 
Som jag sa i tidigare inlägg och som jag även vill säga nu är att jag har börjat resan mot en livsstilsförändring, Jag är inte i mål på långa vägar men jag har kommit en bit på väg. Jag har fortfarande dåliga dagar, då jag funderar om det någonsin kommer att bli bättre eller om det kommer vara så här för evigt, men dessa dagar är inte hela tiden och inte lika ofta som i början, men de finns där. Skillnaden nu är att jag har börjat hitta redskap att hantera detta och även börjat förstå min kropp. Vad som gör att den reagerar som den gör och vad jag kanske måste tänka på när det händer eller tänka på innan det händer. Om jag kan göra något på ett annorlunda sätt mot vad jag gjort tidigare. Jag är inte färdiglärd på något sätt, utan jag lär mig hela tiden nya saker hela tiden. Även att som jag hanterat och hanterar och väljer att göra idag är ingen som helst den enda vägen att gå för att komma tillbaka, utan detta funkar för mig och det är det viktigaste, sedan om någon tycker att det var ett bra tips och tänker det måste jag också prova och det sedan hjälper den personen är bara en positiv sak och oerhört roligt om jag kan insperera någon på vägen. 
 
Detta var en lite snabb terberättelse om vad för spännade Ulrika hade att berätta för mig, kommer att skriva mer om vitamintillskotten senare. Där jag berättar mer om hur det funkar då man dricker FitLine. I dessa två inlägg som jag skrivit ett tidigare och detta idag, har jag berättat om vad som hänt och lite om min resa på väg mot en livsstilsförändring.  Så nu efter detta kommer jag att berätta mer om vad jag har gjort och gör idag för att komma framåt på vägen mot mitt mål, lite tips och vertyg som funkar för mig. Blir en massa smått och gott. 
 
Ta hand om varandra 
Stor Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: