bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Helg i Ö-vik

Jag och Bea har för ett tag sedan bestämt oss för att vi skulle åka i väg och ha en tjejhelg med surr, skratt och självklart lite shopping. Vårat val  föll på Ö-vik, Bea hade tidigare varit där och bott på ett trevligt hotell. Så hon föreslog  att vi skulle åka till just Ö-vik. Så sagt och gjort bokade vi hotell och tåg till Ö-vik första helgen i Maj. Tyckte att det lät som en bra start på våren att få shoppa lite grann. Sedan så höll vi tummarna för att tåget skulle gå, så att vi inte behövde åka buss. Det har ju varit lite si och så med tågavgångarna, så vi fick helt enkelt hålla tummarna att vi skulle få åka tåg.
Så i fredags så träffades vi först i stan och käkade lite lunch och så gjorde vi bort några ärenden innan vi begav oss till tågstationen och jag höll som sagt tummarna för att tåget skulle gå. För när jag mötte upp Bea i stan så hade hon sett att något tåg hade lite problem så det kunde hända att man satte in ersättningsbuss. Men som det såg ut när Bea hade kollat så gällde det inte vårat tåg uten ett senare tåg. Så när vi kom på stationen så kollade vi att vårat tåg verkligen gick och viken tur vi hade tåget skulle gå. Phu säger då jag, är en stor skillnad att få åka ett tåg om man jämför med att åka buss och självklart så går ju tåget fortare. Men det var ju ett tag tills tåget skulle avgå så vii fick vackert sätta oss och vänta. Men vi surrade och skrattade så tiden gick fort ändå. Så kvart i fem så lämnade vi Umeå och började våran resa till Ö-vik.
Strax före klockan sex så var vi framme i Ö-vik, så vi tog värkorna och promenerade till hotellet. Ush vad uppför det var när man skulle till hotellet med en tung väska eller så kan det ju vara så att jag är otränad. Jag kan tro att det är så det ligger till, måste nog träna lite extra för att få till flåset ordentligt. Efter att vi chekat in så gick vi till Max för att käka lite middag. Efter at vi ätit gick vi förbi Candy Corner. Där blev det lite godisshopping, fast jag blev lite vimmelkantig när jag kom in. Det fanns hur mycket som helst och jag blev nästan mätt innan jag hade köpt något plus att jag inte riktigt visste vad jagg skulle köpa, det fanns lite för mycket godis att väja på. Sedan så bar det av till hotellet för lite spel och surr.
Sedan på lördagen efter frukost så bar det av till Cubus och shoppandet började. Blev tre par byxor på Cubus för min del, min byxgaderob börjar på att vara lite sliten och dax att slänga lite. Sedan så blev det ett par solglasögon för min del och även där ska jag släng mina gamla repiga. Det blev ganska mycket shopping  men nu har jag fyllt min shopping kvot för ett tag framöver. Det var dock ingen onödig shopping utan saker som jag behövde, så nu ska jag bara rensa ut lite som bara tar upp plats och är slitet. Så det var en ttrevlig dag med mycket spring. Så jag kan lova att jag var trött där på eftermiddagen och min rygg sa ifrån riktigt ordentligt. Känndes att den inte är sitt gammla jag, så jag fck gå til hotellet och lägga mig och vila en stund innan vi skulle gå och äta middag. Efter en vilo stund så drog vi i väg och käkade middag och det var en god mddag. Jag åt en laxsallad och Bea åt planka och det var super gott. Det enda som jag tänkte på var att restaurangen måste ha fått extra pris på fänkål, för de hade med det i alla rätter och det var inga små mängder fänkål man fick utan det var mycket fänkål. Jag är inte riktigt förtjust i fänkål så jag var inte överlycklig över denna grönsak i min sallad men jag kunde ju peta bort den så det var lugnt. Sedan så bar det av på hotellet för lite spl och surr, men vi var båda ganska trött och mör efter att spungit på stan så det blev en perfekt avslutning på kvällen.
På söndagen tog vi det bara lugnt och tog sovmorgon och sedan efter att vi chekat ut så gjorde vi några små ärenden och så tog vi en promenad i det fina vädret  och nöjt av den härliga solen. Sedan vid kvart över fem så rullade vi mot Umeå igen och sttrax efter klockan sex var jag tillbaka i Umeå. Tack för en trevlig helg Bea. Så då var det bara att åka hem och packa om, för den här veckan har jag blivit kattmatte. Erica är och hälsar på Johan och då passar jag på att vara kattvakt til Mirabell. Kan säga att jag blev varmt välkommnad av Mirabell, är riktigt kul att få vara med  henne en hel vecka. Så det ska bli en trevlig vecka då jag får umgås med lilla Mirabell.   
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Erica
skriven :

Låter som våra trippar det där :) Ja, jag fick ju lov tillslut att åka iväg då du vill få rå om Mirabelle alldeles själv ;) Tack så mycket för kattvakten och allt! Här så blev det lite annorlunda, Johan fick natt istället för dag och måste kanske jobba både torsdag och fredag fastän han skulle vara ledig :(

Svar: haha ja det var en ordentligt tips, du får höra mer då vi träffas:). Precis nästan tving iväg dig så att jag helt sjäv skulle få ha Mirabell alldelens ensam:P. Mirabell och jag har det super mysigt. Hon har varit hur gosig som helst, så det är bara kul att vara kattvakt. Är gärna kattvakt nästa gång det behövs:). Ush va tråkigt att han måste jobba natt och att han inte fick vara ledig, inte alls något roligt. Tråkigt att att det blev så nu när du är uppe och hälsar på.
Britt-Mari Ahlqvist