bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Fy skäms på mig

Ett riktigt stort fy skäms på mig, jag borde ha skrivit tidigre men det har bara inte blivit av. Jag har njutit av det fina och varma vädret vi har haft. Jag har riktigt tinat upp efter vintern. Jag brukar nämlign skämta och säga att jag är född på fel sida jordklotet. Jag är absolut inte ett fan av vinter, tycker att snön kan komma 1dec och tina bort i mitten av januari. Det skulle passa mig alldelens ypperligt. Jag skulle om jag kunde gå i ide efter julen och vakna när det  börjar på bli vår och varmt igen. Men så funkar det inte så det är bara att härda ut vintern och vänta och hoppas på en fin vår och varm sommar. I år verkar det som att det kan bli en fin sommar och det gillar jag. Så jag håller tummarna för att det inte bara vara några veckor nu här som har varit fina och sedan så blir resten av sommaren bara kall och regning, men jag ser det positivt och tror att det ska bli en toppen sommar.
Så dessa veckor som har varit varma och soliga har jag bara njutit så mycket jag bara ha kunnat. Passat på att suttit ute och njutit och försöka bli lite brun och inte bara röd, som jag brukar bli. Brukar se ut som ett stopp ljus när jag har varit utomlands eller suttit ute mycket när det har varit solgit här hemma. Lite färg har jag fått och så syns fräknarna igen och tydligen har jag solat ena sidan mer än den andra. För högra handen är fräkning som bara den och den vänstra är bara halva handen lite fräkning, så jag vet inte hur jag har solat. Tycker att jag har legat så att bägge sidorna fått lika mycket sol. Men får hoppas på mer sol och då får jag väl sola vänstra sidan och inte högra sidan. Få se hur det går med den saken.
Seda så har jag umgåtts  med Erica och hennes Johan när de kom ner efter att Erica hade varit och hälsat på där uppe. Har varit många skratt och surr, alltid lika roligt att umgås med dem. Sedan så har jag passat på att grilla, umgås med vänner och så har det varit kulturnatten och då var jag och tittade på Ericas lillebrors band som spelade. Så det har bara varit mycket trevligt på schemat under den här tiden och då har jag bara glömt bort att skriva vad som händer mig. Men jag ska bli bättre att komma ihåg att skriva. Hoppas bara att jag kan hålla det löftet med mitt minne det är bra med kort.
Nu så ska jag åka hem till Åsele och träffa familjen, sedan så fyller min systerson Alfred hela 9år. Herregud va tiden går fort, jag tyckte att det inte alls var så länge sedan har var en liten baby men det var ett tag sedan. Så jag ska passa på att gratta honom nu när jag åker hem och sedan så är det även skolavslutning på fredag och då ska jag dit och titta på syskonbarnen. Det är Alfred som går ut 2:an och så är det Theo som går ut förskolan och när jag kan så måste jag ju vara där och kolla på dem, är sjuk stolt moster till dessa två killar som har blivt så stora, undrar om jag börjar bli gammal nu haha.
Sedan bär det av hem till Umeå efter en helg i Åsele och så ska jag förhoppningsvis på ett riktigt roligt möte till veckan, som jag ska berätta mer om när jag har varit på det. Sedan så i slutet på veckan så åker Erica upp till Johan och ska vara borta i 3veckor och då sa jag se efter Mirabell. Det ser jag fram emot, tycker alltid att det är lika kul att få ta hand om Mirabell. Dock blir hon nog lite bortskämd av mig, men det måste jag ju ändå få göra när jag har chans. Så jag blir tillfällig kattägar i tre veckor och det ska bara bli roligt.
Nu ska jag ta mig ur soffan och sortera undan lite grejer och ska jag packa så jag har gjort det, så jag slipper göra det i morgon. Så lovar jag att efter helgen kommer en uppdatering av min helg i Åsele, lovar.   
  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: