bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Tillbaka i Umeå

Nu är jag tillbaka i Umeå efter en härlig påskledighet i Åsele. jag åkte som sagt till Åsele på onsdagen och bussen var mer än full kan jag säga. Så det gick en förstärkning redan från Nus och jag kände att resan skule bli lång. Men jag var förberedd och hade hade lånat en ljudbok (Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson). Den är riktigt bra och det känndes skönt att ha någt som kunnde stänga ute sorlet i bussen. Var verkligen trött, blev en sen tisdags kväll innan jag tog mig i säng. Jag var och hälsade på hos Erica och så när jag kom hem därifrån så skulle jag packa ihop grejerna som jag skule ha med mig. Jag är super duktig på att spara packandet till sista minuten när jag ska någonstan och så får jag springa runt som en stressad höna i sista stund och packa ihop. Lovar alltid mig själv att jag ska packa tidigare nästa gång jag ska någonstans men oftast så glömmer jag bort mitt löfte till mig själv och så får jag springa runt igen i sista minuten, så ytterligare en gång lovar jag mig själv, nästa gång jag ska bort så ska jag packa i tid och hoppas att jag håller detta löfte till mig själv den här gången haha. Får se hur det går.
Så en sen kväll på tisdagen och en tidig morgon på onsdagen, skulle på ett möte på morgonen och så skulle jag till smärtrehab på bildterapi och efter det så skulle jag äta lunch med Erica innan bussen skulle lämna Umeå. Så när jag hade satt mig till rätta på bussen och tagit fram ljudboken och börjat lyssna på den så kände jag tröttheten komma krypande. Men jag ville inte somna utan kämpade för att lyssna på boken istället. Jag lyckades hålla mig vaken till Bjurholm men efter det så vann sömnen och så vaknade jag strax före Fredrika av att skivan började hacka. Var lite lätt förrvirad vars var jag någonstan och vad fanken var det som lät som en trasig gräsklippare i mina öron. Så var ett litet konstigt uppvaknade men så förstod jag vart jag var och vad den trasiga gräsklipparen var.
Men strax efter fyra så var jag framme i Åsele och mamma mötte upp mig på busstationen och så bar det av hem till mamma. Där det vankades middag och lite surr och sedan så var det sängen som gällde för min del.
På skärtorsdagen så jobbade mamma och jag tog mig en ordentlig sovmorgn. Sedan på dagen så kom min stora syster förbi med påskblommor och två av mina tre goa sykonbarn var med. Så jag hade tuen att få kramas med dom innan de skulle åka iväg för att fira påsk. Åh gud vad jag har saknat dem, var ett tag sedan jag var hem och träffade alla. Sist jag var hemma var där vid jul, så det var både glada små gullungar och en super glad moster som fick träffas och påsk kramas.
Sedan så har påsken gått i  ledighets tecken, sol och mammas goda mat. Sedan så har jag och mamma städat lite bland mina gammla saker som jag inte har kunnat ta med mig när jag flyttade. Är saker som snabbt ihop plockats och slängts i lådor, mycket har hamnat i soptunnn nu när vi städade lite. Jag samlade på allt möjligt när jag var liten har jag upptäckt, så skönt att rensa lite. Sedan så har jag och mamma passat på att umgåtts, spelat lite spel och surrat och skrattat. Så det har varit en riktigt skön och lugn påskledighet. Har riktigt kunnat slappna av och fylla på med lite ny energi. Så i tisdags kväll bar det av igen mot Umeå och vardagen och bussen var även denna kväll ganska full men denna gång somnade jag inte. Så vid nio tiden på tisdags kvällen kom jag hem igen och så var påsk över för denna gång och nu så ser jag fram emot våren och sommaren 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: