bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Helg

Hejsan
Ja nu början en trevlig helg att lida mot sitt slut.
Fredagen började med att jag begav mig in mot stan och mot Crazy nails. Där skulle jag fixa naglarna och det var himla tur att jag äntligen hade tid. För mina naglar var allt utom snygga, julen hade varit jobbig för mina naglar. Hela fem naglar hade rykt under julen och nyår. Så naglarna blev fixade och de fick en härlg lila färg. Tur att Mona min nagelterapeut finns och gör mina naglar så fina.
Efter nagelfixet så åkte jag in på stan för att möta upp Erica och Emma. Vi strosade lite på stan och kikade lite i affärer och sedan så åkte vi hem till mig, jag skulle bjuda på mat och så skulle det dansas lite zumba.
Så det blev kycklinggryta till middag och sedan blev det zumba. Vi dansade och skrattade mycket kan jag lugnt säga. Men otroligt kul var det och efter zumba så blev det efterätt i form av choklad och jordgubbsmousse.
Där på kvällen så anlände även mamma som skulle tillbringa helgen här i umeå. Efter en trevlig kväll med surr,zumba och en massa skratt så begav sig Emma och Erica hemåt. Tack tjejer för en otroligt trevlig kväll, det måste vi snart göra om igen.
 På lördagen så gjorde jag och mamma stan. Jag skulle köpa en fotpall och tyg så att jag kan sy ett nytt draperi framför min ytterdörr. Hittade ett jättefint tyg i svart med ett tryck av blommor i silver. Så nu ska jag bara ta mig  kragen och sy det också någon dag här framöver. Sedan så hittade jag även en fin och billig kaffebrygg. Behövde en nu när jag äntligen lärt mig att dricka kaffe. Så när vi kom hem efter att ha sprungit på stan nästan hela dagen så värkte fötterna och vi var ganska trötta. Men efter en stund så fixade jag till en tacos middag och vad gott det var, var nämligen en evighet sedan jag åt det. Sedan så blev det filmkväll och semelfika. Kunde inte vänta tills det var dax för semlor utan var tvungen att fuska redan nu.
Nu idag söndag så har jag pysslat lite här hemma med att plocka bort lite saker som skulle bort efter jul och fixat upp nya gardiner. Sedan så har det blivt att bara umgås med mamma innan hon skulle åka hem. Så nu har jag diskat efter middag med mamma och hon har åkt hem. Så nu ska jag mysa ner mig i soffan och slö titta på tv och njuta av det sista av helgen. Men det har varit en trevig helg med skratt och en massa surr, så nu är jag laddad inför en ny vecka. Det är nu bara en vecka innan jag ska börja på smärtrehabs behandlingsprogram och det känns jätte bra och spännande att det snart drar igång. 
Men nu ska jag så ska jag ägna mig åt att glo lite på tv och de rika hemmafruar från New York.   
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: