bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Helgen

Ja så var det måndag morgon igen, helgen har bara flygit förbi. Men det har varit en super rolig helg. I fredags så hade jag en kort dag på smärtrehab, slutade redan vid tio tiden. Efter smärtrehab så mötte jag upp Erica och vi åkte på stan, jag skulle nämligen köpa dop presenter till lördagen. Så det blev först lite lunch och sedan så gick vi på åhlens, hade redan innan kikat ut vad som jag skulle köpa. Så det blev ett barbapappa tåg och en båt som föreställer noak ark. Efter det så bar det av hem till mig, där jag skulle hämta lite kläder inför kvällen. Jag och Erica skulle fara och titta på hennes lillebror och hans band Exrakt på verket. När vi kom hem till mig så passade jag på att slå in presenterna också så jag skulle kunna skika dem med Åsa. Så efter det så åkte vi in mot stan igen för att möta upp Åsa. Därefter så åkte viväg på lite ärenden och så åkte vi hem till Erica där vi lagade en god middag. Sedan så gjorde vi i ordning oss inför verket och ´strax efter nio så bar det av till verket. Där träffade vi även Evelina (Ercas lillasyster) och deras kusin Angelina. Sedan efter att vi lyssnat på exrakt, så drog vi oss hemåt och sängen skulle upp på lördagen för dopet. Så vid elva tiden landade jag hemma igen och pysslad lite innan jag tog mig i säng.
Lördagen började vid nio tiden och små pyssel iannan det var dax att ta buss in mot stan och sedan åka vidare mot Sävar. En super fin dag för dop solen lyste och det känndes som att våren hängde i luften och det välkommnar jag. Nu kan vintern och snön smälta och försvinna, jag vill att våren och sommaren ka komma nu. Men åter till lördagen. Åkte bussen till Sävar och hoppade av och gick till ericas mamma. Där åt vi lite lunch och jag fixade till mig inför dopet. hade nämligen skikat med mitt smink och hår grejer med Åsa redan kvällen före. Så det blev att vara lite snabb, för klockan ett började dopet och vi landade i Sävar strax efter tolv. Så som tur så gick sminkningen bara bra och håret ville för en gångs skull som jag så det flöt på. Så vid tio i ett begav vi oss mot kyrkan. 
Elmer lillebror Perssons dop blev ett super fint dop med många glada miner. Huvudpersonen var en glad liten kille som plaskade runt i dopfunten när prästen döpte honom. Var så härlig att se, prästen var tvungen att akta på psalmboken för Elmer plaskade verkligen runt med sina små händer så det stänkte runt vatten. Men Elmer var hur duktig och snäll som helst. Även alla andra barn som var med under dop dagen var jätte duktiga. Efter dopet så blev det dopfika och det var gott. Först var det små kakor och efter det blev det tårta. Sedan så blev det present öppning och lill gubben fick många fina presenter. Sedan så hjälptes vi åt att städa ihop. Jag skulle hjäpa till att få igång diskmaskinen men från början gick det inte så bra. Jag hjälpte även till i disken när Agnes (Elmers storasyster) döptes för två år sedan men jag hade redan glömt bort diskmaskinen funakde. Men tillslut så kom vi på det. Så efter att allt var städat bort så åkte jag och Erica till Emma och Lars och barnen. Blev en trevlg kväll med mddag och melodifestival, sedan så fick vi skjuts hem till stan. Jag stannade en stund hos Erica och bara surrade en massa strunt. Seda så bar det av hem till mig och jag trodde att nu somnar jag som en stock men nej då trode aldrig att jag skulle somna denna natt. Men tillslut så somande men hela söndagen var jag som en sömngångare. Men lite blev gjor här hemma ialla fall. Lite dammsugning och tvättning. Sedan så bjöd jag även Erica på middag som tack för middagen i fredags. Men båda var som två sömngångare och gäspade i kapp.
Som tur så har jag sovmorgon idag, så jag har kunnat bara ta det lugnt idag på morgonen och bara glida runt lite här hemma. Men nu ska jag göra ett litet ryck och fixa mig innan jag ska fixa lunch och sedan dra iväg till smärtrehab. Där jag ska tillbringa min eftermddag. Kommer senare i veckan mer om hur det går på smärtrehab, blev lite stilla stående med uppdatering om smärtrehab förra veckan men det kommer.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: