bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Melodifestival

Lördagen började med en lång och skön sovmorgon. För att vara utvilad inför kvällens äventyr, sedan blev det en brunch innan det var dax att påbörja förberedelserna inför kvällen. Så jag slog igång en cd med gammla låter från tidigare års melodifestivaler och så hoppade jag in i duschen. Så sedan var det problem med vad i hela i hela friden jag skulle ha på mig. Men så föll valet på en mörkblå tunika och ett par svarta byxor och så skinjacka. Var lite rädd för att jag skulle frysa eftersom jag är så jäkla frysen av mig. Sedan så var det dax för att fixa till en lagom krigsmålning också. Efter det så plockade Sara upp mig vid halv ett tiden och vi drog iväg mot Skellefteå.
Det poppades melodifestival musik i bilen kan jag lova, tur att ingen hörde min skön sång  och tur för mig att Sara har stort tålamod när jag galade på för fullt. Sedan så känndes som att vi åkte åt fel håll för jag vet inte hur många långtradare vi mötte på vägen. Sedan när vi kom fram till Skellefteå hade vi en vi ville hinna med och det var att gå en sväng på cubus. jag hade inte tänk att shoppa något denna dag men när jag kom in på cubus så såg jag två par byxor som jag bara måste pröva. Byxorna satt hur bra som helst så jag blev tvungen att köpa dem och bryta löftet till mig själv men byxorna var snygga, plus att jag kan slänga några gammla urtvätttade jeans.
Men men efter cubus besöket så blev det lite fika och sedan en liten promenad, innan det var dax för middag. Middag åt vi Allstars  och det var super gott, dock en mindre meny än var vi var vana. Men det var super gott iallla fall. Sedan så köpte vi med oss lite dricka och sedan så drog vi iväg till arenan. När vi kom fram hade de inte öppnat dörrarna än, så vi fick stå i kö en stund. Sedan när de öppnade så fick vi gå omkring bland sponsorena ett tag och fick lite gratis prover av olika slag. Vi kunde även spela lite olika spel och Sara var så modig och var med i coops frågesport  och tävlade om ett presentkort. Tyvärr vann hon inte men det var tuffa mot spelare. strax före sju så öppnades dörrarna in till själva arenan och vi intog våra platser och blåste upp våra ballonger. Vi fick även en glimt av Martin Rolinski när han övade lite. Sedan så drog inför melodifestival igång med lite musik, interjuver med bla programmledarna och Krister Björkman. Sedan så gick producenten igenom hur det hela skulle gå till under direk sädningen. Sedan så fick vi en skymt av Alexander Rybak som var på plats i arenan. det kommer även en säkerhets gubbe och talade om att framför oss så skulle kamragubbar springa fram och tillbaka, så de ville att vi skulle sitta still så vi inte skulle krocka med dem. Tur att de sa till annars så skulle säker jag ha lyckas med att krocka med dem. Sedan så drog det hela igång och jag viftade för glatta livet med ballong, fast jag sagt att jag inte skulle göra det.Var en super peppad stämning och en härlig stämning. Så det var full rulle hela kvällen, men värst var då vi skulle lämna arenen då det var slut. Folk var som tokiga och trängdes som bara den kändes som att de var rädda att inte de skulle komma ut därifrån. Så vi kvart i tio rullade vi mot Umeå igen, efter en super rolig kväll och vid midnatt var vi tillbaka i stan. En sak är säker att detta ska jag göra om nästa år igen det lovar jag, var en toppen kväll med stämningen i topp
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Erica
skriven :

Ett ord; Danny!

Svar: haha ja du, ser annorlunda ut i verkligheten om jag säger så
Britt-Mari Ahlqvist

2 Liselotte
skriven :

Härlig blogg! Så roligt att lära känna dej <3

Svar: Tack så jätte mycket. Jag säger det samma,så roligt att lära känna dig också :)
Britt-Mari Ahlqvist