bittemii.blogg.se

Hej! Mitt namn Britt-Mari, är en 28 årig tjej boende i Umeå. Här kommer ni att få följa mig på min livsstilsförändringsresa. Min väg tillbaka från en utmattning, min diabetes, vardag och resan med de vitamintillskott jag äter.

Helg med vampyrer och skratt

Ja nu sitter jag här igen och tänker tillbaka på en super trevlig helg, lite synd bara att dessa helger bara springer förbi.
Ifredags så åkte jag till Erica och vi tog en promenad till Mariehem och där handlade vi inför middagen. Skulle bli kotletter och potatisgratäng go mat med andra ord. Jag handlade även lite gotta till kvällen. Men en sak kan jag då lugnt säga att när jag har lite för lågt blodsocker så ska jag inte vara på affären och handla, för då handlar jag bara en massa onyttigheter. Jag blir så himla hungrig när jag får för lågt socker, så jag måste ibland lägga lite band på mig själv för att inte handla upp hela affären när jag är där och handlar med lågt socker.
Kändes ganska ok med mitt socker efter att vi hade handlat så det kändes helt ok att promenera hem är inte så långt hem till Erica från affären. Men det var en liten missräkning av mig,mitt låga blodsocker slog till igen och med en ordentlig kraft kan jag lova. När jag får riktigt lågt socker så slår det sig på mina ögon och jag börjar på att se dubbelt och missar kanter osv, detta var just vad som hände denna gång och då upptäckte jag även att jag hade slut på druvsocker i jackan fanken tänkte jag. Vägen hem tll Erica blev super lång kändes det som, plus att alla som vi mötte såg jag som två personer och jag missade nån kant och så. Sedan när jag tittade på Erica så hade hon helt plötsligt fyra ögon istället för två. Var lite läskigt när synen börjar på att spel en sådana spratt. Så då jag kom till Erica så slängde jag mig över saker med socker i och bara kastade i mig, så efter ett tag så steg mitt låga socker och min syn gick tillbaka till det normala gud så skönt det var att äntligen bara se en person istället för två. Efter känningen så vilade jag en stund på soffan och glodde lite på tvn.
Sedan så var det dax för matlagning, jag tycker om att laga mat. Så jag satte igång med potatsigratängen och efter det så stekte jag kotletter. Det var riktigt gott med gratäng och kotlett, sedan så slappa jag ju diska när jag inte var hemma och lagade mat haha. Sedan så gick fredags kvällen i slappandes tecken vi såg på tv och surrade om allt mellan himmel och jord, vi kan ju båda surra oss blåa :)
Vid tio tiden tackade jag för mig och drog hem till mig, skulle samla krafter inför lördagens upptåg. När jag kom hem så var min mamma hos mig, hon mellan landade hos mig. För på lördagen så skulle hon och en kompis till henne till Lycksele och dansgalan. Så då satt jag och mamma och surrade lite innan det var dax att krypa till kojs.
På lördagen så drog mamma iväg till Lycksele och jag skulle ta mig en liten sovmorgon men glömde att ställa klockan så jag försov mig ganska rejält. Vaknade kvart i ett och fick lite snurr på mig själv att jag glömt att ställa klockan. Sprang in i duschen och efter det snabb ringde jag till Erica, skulle nämligen åka till henne innan vi skulle ner på stan för Ericas överrasknings kväll. Jag och Sara hade lust att fixa en överraskningskväll för Erica. Så hade lite panik att jag inte skulle hinna fixa mig och käka lite. Så det blev så att jag plockade ihop smink och hårgrejer och lunchen och drog till Erica för att göra mig färdig där istället. Kan lova att det blev lite skratt när jag ramlade in hos Erica med andan i halsen. Men det gick bara bra, hann både äta och fixa mig inför kvällen. Sedan vid halv fem drog vi ner på stan för att möta upp Sara och bege oss till etapp ett för kvällen.
Så vi mötte upp Sara och så begav vi oss till Vezzo för middag. Där blev det stekt lax i en sås med pasta och till efterätt så blev det chokladmouss gott gott. Efter middagen och surr så drog vi vidare till den andra överraskningen. Vi skulle nämligen se på en teater som hette På Bettet.
Teater handlar om ett par som ska få hem sin son som är präst och hans flickvän på middag. Flickvänen är dotter till ärkebiskopen Lennart Venberg och även denna ska komma på denna familjemiddag som äger rum på mårtensafton. Man får under denna teater följa denna familje middag och allt som händer runt den. Är en teter som jag starkt rekommenderar, har man chansen så ska man se den. Många glada miner och mycket skratt kan jag säga.
Eftter teater så drog Sara iväg på andar saker och jag och Erica bestämde att vi skulle gå en sväng på Olearys. Men allra först så gick vi en sväng på Mc Donalds där vi tog en dricka för törsten gjorde sig påmind efter en kväll med surr och skratt. Men efter det så bar det iväg till Olearys.
Där stött vi ihop med en gamal kompis så vi satt oss ner och surrade och så dök det upp två stycken till. Så vi blev ett litet gäng på 5 personer som satte och  surrade och skrattde tills krogen skulle stänga. En super trevlig kväll med jätte trevliga mäniskor. Så när Olerays stängde så bar det av hem. Tack alla för en super trevlig lördags kväll detta får vi göra om igen:).
Så nu idag söndag har inte mycket blivit gjort mest bara tagit det lugnt. Mötte upp mamma då hon kom tillbaka från Lycksele. Jag och mamma passade på att käka middag ihop innan hon skulle åka vidare hem till sig. Tack kära mamma för middagen :).
Så denna helg har bara varit trevligheter. Synd bara att den har gått i rakfart. Så tack alla fina för en trevlig helg med skratt och surr. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: